Skuteczne i bezpieczne odchudzanie

Skuteczne i bezpieczne odchudzanie – praktyczne wskazówki

Pozbycie się nadmiaru kilogramów nie musi być związane z głodówką. Skuteczne i bezpieczne odchudzanie wymaga jednak pewnego zaangażowania. Pomocne będą opisane poniżej wskazówki.

Na początek jednak kwestia motywacji. To ona może pomóc, albo utrudnić walkę z kilogramami. Dla jednych motywacją jest smukła sylwetka. Inni stawiają przede wszystkim na zdrowie. To ostatnie przy nadmiarze kilogramów (czy wręcz otyłości), może bardzo ucierpieć. Najczęściej w takim wypadku wymienia się większe ryzyko zawału i udaru. Ale duża ilość kilogramów to spore obciążenie dla układu kostnego. Problemy z chodzeniem to w takiej sytuacji „najmniejszy wymiar kary”.

Green Barley Plus

Spis treści

Skuteczne odchudzanie – schowaj wagę!

Częstotliwość patrzenia się na jej wskazanie nie ma – dla wielu osób pewnie niestety – przełożenia na tempo zrzucania kilogramów. Ba, może ten proces nawet „utrudnić”. Brak spektakularnego obniżenia wyniki wagi może jedynie zniechęcić do odchudzania. Dlatego wagę najlepiej schować. Nie waż się codziennie. Raz na tydzień w zupełności wystarczy. Podobnie sytuacja wygląda z lustrem. Od ciągłego przeglądania się w nim, waga również szybciej spadać nie będzie.

skuteczne odchudzanie

Bezpieczne odchudzanie – racjonalny jadłospis

Porada powtarza do znudzenia, ale bez odpowiednio skonstruowanego menu, pozbycie się nadmiaru kilogramów może być niemożliwe. A uściślając. Skuteczne i bezpieczne odchudzanie bez racjonalnie ułożonego jadłospisu jest złym pomysłem. Głodówka (a to często wybierane rozwiązanie) da efekty. Owszem. Ale krótkotrwałe. Do tego okupione późniejszym efektem jo-jo.

Menu, które ma pozwolić się odchudzić nie musi oznaczać radykalnego obcięcia kcal. Nie jesteśmy też skazani na jedzenia, które nie smakuje. A z tym często kojarzy się zrzucanie kilogramów.

jadłospis

Jak powinien wyglądać jadłospis, który pozwoli się skutecznie odchudzić? Przede wszystkim należy wyrzucić z niego wszelkie tłuste i „ciężkie” potrawy. To oczywiste. W menu muszą znaleźć się trzy najważniejsze składniki: węglowodany złożone, białka i zdrowe tłuszcze. Te ostatnie pochodzenia roślinnego, ale również z ryb. W menu musi być drób. I przede wszystkim sporo warzyw (nawet pięć porcji dziennie). To nie tylko błonnik potrzebny, aby spalić tkankę tłuszczową. Są źródłem witamin i pierwiastków. Ich niedobór to częsty problemy w czasie walki o smukłą sylwetkę.

Chcesz się odchudzić? Zadbaj o nastrój

A szerzej o pracę układu nerwowego. Jeśli jest z nim jakiś problem, to można zapomnieć o skutecznym i bezpiecznym odchudzaniu. Za najlepszy przykład posłuży stres. Hormon, który jest z nim związany, zwykle „powoduje” podjadanie. Możliwa jest oczywiście przeciwna sytuacja. Ale utrata wagi spowodowana przez niejedzenie w czasie stresu, zwykle źle się kończy. [1]

dobry nastrój

W czasie odchudzanie warto o swoje samopoczucie i też odpowiednią dawkę energii. Dzięki temu będzie Ci się w ogóle chciało walczyć o smukłą sylwetkę. Brak energii to jedna z największych bolączek w czasie odchudzania. Dobry nastrój zapewniają między innymi witaminy z grupy B. Tych najlepiej szukać w roślinach strączkowych. Te ostatnie pomagają się również odchudzić. Kolejna sprawa – to odpowiednia dawka magnezu. Bez niej stres gwarantowany.

Czas na aktywność fizyczną

Wybierz taką, która Ci najbardziej pasuje. Ale weź też pod uwagę swoje możliwości ( w tym kondycję). To nie jest żaden wyścig. Nic nikomu nie musisz udowadniać. Warto, jeśli do tej pory prowadziło się siedzący tryb życia, zacząć powoli. Jednym z częściej polecanych rozwiązań jest bieganie. Nie wymaga drogiego sprzętu. Biegać można w zasadzie wszędzie. Łatwo kontrolować tempo, czas i odległość.

Rower to również bardzo dobra forma aktywności, jeśli chcesz się pozbyć nadmiaru kilogramów. Wykupienie karnetu do klubu to też pierwszy krok do smukłej sylwetki.

Czytaj etykiety produktów, jeśli chcesz się skutecznie odchudzić

Ich lektura bardzo często pozwala uchronić przed szkodliwymi składnikami z punktu widzenia organizmu. To jedna korzyść z dokładnego czytania etykiet produktów. Druga – unikniesz rzeczy, które mogą utrudnić skuteczne odchudzania. Tutaj najczęściej za przykład podaje się cukier i sól. Oba te składniki występują w produktach, których byśmy o to nie podejrzewali. A sól i cukier w czasie diety trzeba znacząco ograniczyć.

Czytanie etykiet pomoże Ci też uniknąć pułapki tzw. produktów „fit”. Można w nich spotkać składniki bardzo utrudniające pozbycie się nadmiaru kilogramów.

Płyny w czasie walki o smukłą sylwetkę

Z czego zrezygnować, a czego udział zwiększyć? Jeśli odchudzanie ma się skończyć pozytywnym efektem, to warto zwrócić uwagę na ilość czystej wody. Dziennie powinno to być około 2 litrów. Oczywiście wody niesłodzonej. Kawa i herbata w tym czasie są na cenzurowanych. A już na pewno w wersji słodzonej. Wszelkie napoje gazowane, ale też popularne „pobudzacze” również na czas diety „wypadają” z jadłospisu.

Unikaj głodowania

Dieta nie polega na drastycznym ograniczeniu posiłków w ciągu dnia. A to bardzo często wybierany sposób. Posiłków ma być więcej. 4 do 5. Za to powinny być mniejsze. Dzięki zwiększeniu ilości nie będziesz głodować w ciągu dnia. A więc wystawiać się na ryzyko podjadania. Chociaż tego ostatniego nie da się w pełni uniknąć. Można za to zastąpić niezdrowe przekąski na takimi, które nie szkodzą. Trudne zadanie, ale do wykonania:). Zamiast chipsów i paluszków, lepiej przygotować sobie puchar z owocami. Marchewka to też dobry pomysł na zdrową przekąskę. Przy okazji zapewnia sporą dawkę beta-karotenu (to witamina niezbędna przy odchudzaniu).

Koktajle owocowe również okażą się pomocne. W tym wypadku warto uważać z ich ilością. I oczywiście lepiej przygotować je w domu, a nie kupować gotowce. Wystarczą do tego owoce i naturalny jogurt. To sposoby na zdrowe podjadanie. A raz na jakiś pozwól sobie na Cheat Day. Od tego nie przybędzie kilogramów.

Mniejsze posiłki zapewniają „stabilność” kaloryczną. Łatwiej po prostu będzie pilnować ilości kcal w czasie, kiedy chcesz pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Preparaty wspomagające odchudzanie – jaki wybrać?

Jeśli oczywiście chcesz skorzystać z takiej pomocy. To Twoja decyzja. Przeglądając ofertę tabletek na odchudzanie zwróć uwagę na kilka istotnych kwestii. Pierwsza sprawa to bezpieczeństwo. Czy skład danego preparatu to gwarantuje. Czy substancje, które się w nim znajdują, są legalne? Niestety internet pełen jest osób sprzedających szkodliwe i niebezpieczne produkty. Drugim aspektem wyboru preparatu wspomagającego odchudzanie jest jego skuteczność. I tutaj ponownie musisz uważnie przeczytać skład.

Ostatnio bardzo dużą popularnością cieszy się Green Barley Plus. To produkt oparty o dwa składniki skuteczne wspomagające odchudzanie i detoksykację organizmu. To zielony jęczmień i Garcinia Cambogia. Więcej o nich na stronie producenta.

Korzyści z wyboru Green Barley Plus:

green barley plus

Czytaj na oficjalnej stronie producenta!


  1. Jackson SE, Steptoe A, Beeken RJ, Kivimaki M, Wardle J. Psychological changes following weight loss in overweight and obese adults: a prospective cohort study. PLoS One. 2014;9(8):e104552. Published 2014 Aug 6. doi:10.1371/journal.pone.0104552
Author: pozycjo