Dieta na masę praktyczne wskazówki

Dieta na masę – praktyczne wskazówki

Jeśli zależy Ci na imponującej sylwetce i chcesz zmienić swój dotychczasowy siedząco-leżący tryb życia, to dobrze trafiłeś. Dieta na masę ma za zadanie wspierać proces treningowy. Jednocześnie dostarcza potrzebnym składników dla funkcjonowania organizmu.

Nutrigo Lab Mass

Załóżmy, że leżąc przed ekranem laptopa (telewizora) z piwem w jednej ręce i z miską chipsów obok, stwierdziłeś koniec tego dobrego. Czas na zmiany. Jesteś więc osobą początkująca, świeżą w temacie i przydadzą się podstawowe informacje związane ze zmianą jadłospisu. Dieta na masę będzie wymagała od Ciebie wprowadzenia pewnych zasad. To, jeśli do tej pory nie przywiązywałeś wagi do tego co jesz, może być na początku. Ale efekty, które – wraz z aktywnością fizyczną – uzyskasz, są tego warte.

Spis treści

Dieta na masę – podstawowe zasady

Pierwszą i podstawową cechą jest zwiększona kaloryczność jadłospisu. Cel jest dość oczywisty. Osiągnięcie zwiększonej masy mięśniowej. Warto jednak mieć na uwadze to, że ta większa liczba kcal nie może pochodzić z produktów niezdrowych. Kolejna kwestia, to kontrola tego co dostarczasz do swojego organizmu. Nie chodzi jedynie o kilokalorie, ale poszczególne składniki. Ze szczególnym uwzględnieniem ilości białka. Nie zapominaj też o makro- i mikroelementach. Czyli pierwiastki biogenne i śladowe.

Jeśli jesteś początkującym adeptem „sztuki” rozbudowy masy mięśniowej nie szalej. Najpierw zwiększ wspomnianą kaloryczność o 10%. Pilnuj też zasady, że optymalny rozkład ilości białka, węglowodanów i tłuszczy w jadłospisie wynosi odpowiednio 30, 50 i 20 procent. To Twoja podstawowa norma. I jej się na początku trzymaj. Zmiany, modyfikacje wprowadzisz sobie później. Najpierw zobacz jak zadziała podniesienie kaloryczności.

dieta na mase

Kolejna ważna kwestia, to przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów w codziennym jadłospisie i o tym też musisz pamiętać. Dieta na masę to kontrolowany sposób odżywiania, ale też bardzo często wspieranie się suplementami. Ich głównym zadaniem jest oczywiście wspomagania budowy masy mięśniowej. Ale też dostarczają dodatkowych składników, lub zwiększonej ilości jakiegoś konkretnego (na przykład białka).

Dieta na masę – na jakie produkty postawić?

Czas na źródła poszczególnych składników odżywczych. Nawet to jak osoba, która do tej pory niespecjalnie interesowała się tym, co ląduję na Twoim talerzu, masz świadomość, że mówimy tutaj o starannie wyselekcjonowanych produktach. Takich, które skupią się na najważniejszym celu.

Nutrigo Lab Mass

  • Jajka – to chyba najbardziej lżony i chwalony jednocześnie produkt. Co rusz pojawiają się informacje, żeby ich unikać, przeplatane z badaniami wskazującymi, że należy jeść ich jak najwięcej. Bo zapewnia nam długie życie. Ciebie interesuje tutaj fakt, który od wielu lat jest „niepodważalny”. Jajka to najlepsze źródło pełnowartościowego białka. „Must have” w diecie na masę mięśniową. Ale jajka to też żółtko. Przyda Ci się, bo zawiera w sobie witaminę B12. Składnik mający ogromny wpływ na proces spalania tkanki tłuszczowej. – stack.com
  • Ryby – Oczywiście nie wszystkie. Albo inaczej – warto się rybom dokładnie przyjrzeć. Oczywiście pod kątem ilości poszczególnych składników. Jedną z częściej wymienianych i proponowanych ryb wspierających dietę na masę jest łosoś. To sporo białka, ale też potrzebne Ci kwasy tłuszczowe Omega. Drugą rybą na jaką warto zwrócić uwagę jest tuńczyk.
  • Migdały – skoro jesteśmy przy źródłach zdrowych kwasów tłuszczowych, to ten produkt musiał się pojawić. Ale nie tylko z tego powodu, powinieneś włączyć je do jadłospisu. Są jedną z lepszym źródeł witaminy E. Ta ostatnia chroni Twoje mięśnie. I warto o tym pamiętać.
  • Soja – to kolejny produkt dostarczający białko w diecie na masę. W 100 gramach ma aż 20g aminokwasów właśnie. Ale nie tylko z tego powodu warto umieścić soję w jadłospisie. Zawiera w sobie również witaminy i pierwiastki, które będą wspierać Twój organizm.
  • Jogurt naturalny – jeśli zależy Ci na budowie imponującej masy mięśniowej, to musisz się z nim zaprzyjaźnić. To produkt zawierający między innymi kwas linolowy. Często wymieniany w kontekście redukowania nadmiaru tkanki tłuszczowej. No i oczywiście to źródło białka.
  • Oliwa z oliwek – zawiera w sobie jednonienasycone kwasy tłuszczowe. Dlaczego są oni Ci one potrzebne w diecie na masę? Mają one działanie antykataboliczne. To bardzo ważna kwestia w przypadku treningu, którego celem jest zwiększenie masy. Bo to dzięki tym kwasom Twoje mięśnie nie będą się „rozpadać”.

To oczywiście nie wszystkie produkty, jakie powinny się znaleźć w Twoim menu. Nie można też zapominać między innymi o szpinaku, kaszach (np. gryczana), kurczaku i warzywach. Ma być nie tylko „na masę”, ale również zdrowo.

W sieci znajdziesz mnóstwo przepisów na poszczególne posiłki w ciągu dnia. Na początku warto z nich korzystać. Potem pewnie będziesz chciał eksperymentować, albo tworzyć własne. Pamiętaj o jednym. Monotonia w posiłkach może zabić największą chęć zmiany – w tym wypadku – swojej sylwetki.

Suplementy diety na masę – czy warto je stosować?

Jak już wspomnieliśmy, to często wybierane rozwiązanie wspomagające proces budowy sylwetki. Pytanie można więc zmodyfikować na „kiedy stosować i dlaczego są przydatne?”. Oczywiście pierwsza odpowiedź jaka się nasuwa brzmi: wtedy, gdy zależy mi na dobrych wynikach. Ale suplementy stosuje się też wtedy, gdy potrzeba Ci na szybkiej regeneracji.

To również pomysł dla osób, które nie zawsze mogą zjeść pełny posiłek. Wtedy przydają się suplementy diety. Też dzięki nim możesz „uzyskać” odpowiednią dawkę białka w ciągu dnia. Podobnie jest z ilością kcal.

mocna kreatyna

Co oczywiste – ale i tak zawsze warto o tym wspomnieć – takie preparaty w żadnym wypadku nie mogą Ci zastąpić „normalnej” żywności. Zasada jest tutaj dość prosta. Najpierw zbuduj sobie konkretny jadłospis – to będzie Twoja dieta na masę. Następnie zabierz się za wybór preparatu, który Ci będzie pomagał w uzyskaniu efektów.

Nutrigo Lab Mass – odżywka na masę mięśniową

To jeden z suplementów całej serii preparatów wiodącej firmy na rynku. Ich działanie skupia się na wspomagania procesu budowy masy mięśniowej. I to na kilku poziomach. Między innymi wspierając regenerację organizmu po wysiłku. Jak również samą aktywność (dzięki nim zwiększa się ilość powtórzeń, jak również jakość treningu).

Nutrigo Lab Mass to odżywka przeznaczona dla osób chcących w efektywny sposób zbudować masę mięśniową. Stosowana regularnie wspiera sam proces, ale również wydatnie zwiększa jego efektywność. To preparat oparty wyłącznie o naturalne składniki. W pełni bezpieczny i pozbawiony skutków ubocznych. To bardzo duża zaleta Nutrigo Lab Mass. W składzie preparatu znalazły się między innymi: wysokiej jakości białko zwierzęce pod postacią izolatu Isolac®, a także hydrolizatu Optipep®. Preparat ten jest chętnie wybierany przez profesjonalistów, ale też i amatorów. Z pełnym składem zapoznacie się na stronie producenta.

Zalety Nutrigo Lab Mass:

  • Skutecznie wspomaganie budowy masy mięśniowej
  • Regeneracja i zapobieganie mikrouszkodzeniom mięśni
  • Większa siła i wspomaganie w czasie treningu
  • Zwiększona ilość powtórzeń
  • W pełni bezpieczne i pozbawione skutków ubocznych rozwiązanie
  • Przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej

nutrigo lab mass czekoladowe

Author: pozycjo