Czy szybkie odchudzanie wymaga wielu godzin ćwiczeń?

 Światowej sławy gwiazdy, które mogą pochwalić się sylwetką godną pozazdroszczenia nie ukrywają, że spędzają długie godziny na siłowni, ćwiczą z trenerem personalnym, biegają i testują na własnej skórze wszystkie możliwe plany treningowe.

Piperinox

Czy jednak litry wylanego potu są niezbędne, by uzyskać znakomitą sylwetkę? Czy szybkie odchudzanie wymaga wielu godzin ćwiczeń, na co przecież nie każdy może sobie pozwolić? Rzeczywiście, rola aktywności fizycznej w odchudzaniu jest nie do przecenienia. Faktem jest, że to właśnie siedzący tryb życia i brak ruchu w dużej mierze odpowiada za problem z nadprogramowymi kilogramami. Na szczęście jednak szybkie odchudzanie nie wymaga trenowania jak zawodnik przygotowujący się do olimpiady. Jak ćwiczyć, by szybko schudnąć? Oto gotowy przepis.

Spis treści

Codzienny ruch zamiast treningów

Sekretem szczupłych osób wcale nie są mordercze treningi, ale drobne, codzienne aktywności, które utrzymują ciało w dobrej formie, podtrzymują metabolizm i pozwalają niemal niezauważalnie spalać kalorie. Na czym to polega? Liczy się każdy wysiłek, który składa się na dzienne zużycie kalorii. Mogą to być nawet takie czynności domowe jak sprzątanie czy niesienie zakupów ze sklepu. Jak wykazały badania, osoby szczupłe preferują np. chodzenie po schodach zamiast czekania na windę. Już ta drobna zmiana w trybie życia może się okazać zbawienna dla sylwetki i wydatnie wspomóc szybkie odchudzanie. Warto też w miarę możliwości więcej ruszać się w pracy, np. pójść do koleżanki w pokoju obok, zamiast wysyłać jej maila czy dzwonić.

wchodzenie po schodach

Jeśli chcesz szybko schudnąć staraj się codziennie spacerować. Wystarczy, że zaparkujesz samochód dalej od wejścia lub wysiądziesz z autobusu przystanek wcześniej. Nawet nie zauważysz, jak twój tryb życia stanie się bardziej aktywny, a kilogramy zaczną znikać!

piperinox

Złota zasada

Wbrew potocznemu przekonaniu codzienne intensywne treningi nie są wcale najbardziej efektywne. W planowaniu tygodniowego rozkładu ćwiczeń najlepiej kierować się złota zasada 3-30-130. Oznacza ona trzy półgodzinne treningi tygodniowo podczas których utrzymujesz tętno na poziomie 130 uderzeń na minutę (do określenia tego parametru przyda się pulsometr). Ważne, by między treningami zachować dzień przerwy niezbędny na regenerację mięśni.

zasada 3-30-130

Treningi na szybkie odchudzanie

Jakie ćwiczenia są najlepsze na szybkie odchudzanie? Tak naprawdę każda aktywność fizyczna wpływa pozytywnie na sylwetkę i masę ciała. Jeśli jednak chcesz naprawdę szybko schudnąć i wymodelować ciało, pamiętaj o łączeniu treningów aerobowych oraz siłowych. Trening aerobowy służy do spalania tkanki tłuszczowej, sprzyja też podniesieniu tempa metabolizmu. Do tej grupy ćwiczeń należą takie aktywności jak bieganie, pływanie, jazda na rowerze, taniec, treningi fitness czy jazda na rolkach – wybór masz więc naprawdę spory.

tabletki na trądzik

Treningi siłowe to ćwiczenia wykonywane z obciążeniem. Służą one modelowaniu ciała i budowaniu tkanki mięśniowej. To ważne, bo im więcej mięśni tym większe tzw. statyczne zużycie energii. Z dwóch osób o identycznej masie ciała więcej kalorii dziennie spali ta, która ma wyższy procentowy udział tkanki mięśniowej. Treningi z obciążeniem nie tylko więc ułatwiają szybkie odchudzanie, ale są też inwestycją na przyszłość, gdyż pomagają w utrzymaniu prawidłowej masy ciała już po zakończeniu kuracji odchudzającej.

Sięgnij po wsparcie

Aby ćwiczenia fizyczne były efektywniejsze, warto sięgnąć po wsparcie w postaci odchudzających suplementów diety. Dla osób aktywnych fizycznie, szczególnie polecane są takie tabletki na odchudzanie, które dodają energii i przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Tzw. fat burnery na bazie kofeiny, l-karnityny, guarany czy czerwonej herbaty sprawiają, że podczas każdego wysiłku spalanie kalorii jest większe, a tkanka mięśniowa buduje się szybciej. Dobrej jakości suplementy diety to najlepszy sposób na szybkie odchudzanie bez morderczych treningów i wielogodzinnych ćwiczeń każdego dnia.

piperinox

Author: pozycjo